X
تبلیغات
تحقیق های دانشجویی - مکانیک و خودرو

قسمتهای عمده سیستم سوخت رسانی انژکتوری



 

قسمتهای عمده سیستم سوخت رسانی انژکتوری عبارتند از :

- پمپ سوخت
Ecm -
- رگلاتور فشار
- مدار کنترل فشار سوخت
- لوله های اتصال
- باک
- فیلتر
- دمپر نوسان گیر
- انژکتورها
- سویچ اینرسی

پمپ سوخت :
پمپ سوخت در اغلب اتومبیلها داخل باک بنزین نصب می شود و در سوخت غوطه ور است و سوخت ، پمپ را خنک نگه می دارد و آنرا روان کاری می کند . وقتی موتور روشن می شود و جریان برق به پمپ می رسد ، آرماتور و ایمپلر می چرخند . ایمپلر سوخت را از طریق فیلتر می کشد و سوخت تحت فشار را از خروجی پمپ به بیرون می فرستد
 

  ادامه مطلب و نظر یادتون نرهه


دسته بندی : دانلود مقالات رایگان


Rسيستم هاي سوخت رساني الكترونيكي موتور ديزل

سيستم هاي سوخت رساني الكترونيكي موتور ديزل

 


مقدمه
دست یافتن به عملکرد نرم موتورهای رفت و برگشتی با پاشش مستقیم سوخت،با دشواریهایی همراه است.برای برطرف کردن این مشکل،پاشش غیر مستقیم سوخت بطور گسترده استفاده شود.در موتورهای با پاشش غیرمستقیم سوخت در یک محفظه احتراق اولیه یا محفظه گردابی طراحی شده در سر سیلندر،که در امتداد محفظه احتراق اصلی است،پاشیده می شود.
موتورهای پاشش غیر مستقیم سوخت دارای بازده کمتری نسبت به موتورها با پاشش مستقیم سوخت می باشند،و از طرفی به مرحله پیش گرمایش بیشتری در استارت سرد موتور نیاز دارند.
اخیرا با استفاده از سیستمهای الکترونیکی کنترل موتور دیزل استفاده از موتورهای پاشش مستقیم افزایش یافته است.
انواع سيستم هاي سوخت رساني پیشرفته موتورهاي ديزل
1-سيستم سوخت رساني PT(كومينز)
2-سيستم انژكتوري يك واحدي
3-سيستم سوخت رساني Common Rail
4-پمپ انژکتور ردیفی با کنترل الکترونیکی (PE)


دسته بندی : مکانیک و خودرو


کلاچ

کلاچ وسيله ايست براي انتقال حرکت چرخشي از يک شفت به شفت ديگر. کلاچ در واقع يک وسيله قطع کردن و يا وصل کردن است که در سيستم‌هاي انتقال نيرو بکار مي‌رود. اصولاً در سيستم‌هاي انتقال نيرو، توان و نيروي توليد شده در موتور براي استفاده به شکلي ديگر و يا استفاده در جايي ديگر نياز به جابجايي و انتقال دارد. حال براي آنکه بتوان بر روي اين انتقال نيرو کنترلي را اعمال کرد. ساده‌ترين راه استفاده از يک کلاچ است تا هر زمان که نياز به توقف انتقال نيرو باشد، اين عمل انجام پذيرد.

کلاچ يک اتصال اصطکاکي ميان موتور اتومبيل به عنوان منبع توليد توان و جعبه دنده اتومبيل برقرار مي‌کند. در حالي که کلاچ اتومبيل درگير است توان از موتور به جعبه دنده و از آنجا به چرخها انتقال مي‌يابد. 


دسته بندی : مکانیک و خودرو


تست ذرات مغناطيسي، مايعات نافذ ، التراسونيك

  تست ذرات مغناطيسي، مايعات نافذ ، التراسونيك
و توضيحاتي در رابطه با ضخامت سنجها

در اين مطلب شما توضيحات مختصري در رابطه با انواع مختلف تستهاي ذرات مغناطيسي و همچنين توضيحات مختصري درباره مايعات نافذ و تست التراسونيك كه جزء تستهاي غير مخرب محسوب مي شوند را مي خوانيد ، در پايان نيز توضيحات مختصري را در مورد انواع مختلف ضخامت سنجها  آورده شده است.

تست ذرات مغناطیسی (MT):
از این روش می توان برای یافتن عیوب سطحی و یا نزدیک به سطح در قطعات فرومغناطیسی استفاده نمود. در این تکنیک تمام یا بخشی از قطعه مغناطیس شده و فلوی مغناطیسی از داخل قطعه عبور داده می شود. هر گاه عیبی در سطح یا نزدیکی سطح قطعه وجود داشته باشد باعث نشت فلوی مغناطیسی در قطعه می گردد و نتیجتا باعث به وجود آمدن دو قطب S,N می گردد. که با پاشیدن ذرات ریز فرومغناطیسی مانند اکسید آهن آغشته به مواد فلروسنت بر روی سطح قطعه می توان ترک را زیر نور ماوراء بنفش مشاهده نمود.


دسته بندی : دانلود مقالات رایگان


اجزای خودرو

 

1سلام بچه ها  این تحقیق در مورد  قسمتهای مختلف خودرو هست و کامله ۴۶ صفحه  است نظر بدین  براتون قرار بدم  قادر جعفری


دسته بندی : دانلود مقالات رایگان


نحوه کارکردن انژکتور

 سيستم هاي انژکتوري ( injectors system)(1)

نحوه کارکردن انژکتور

سیستم تامین سوخت

سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد. پمپ الکترونیکی ، سوخت را از میان فیلتر سوخت عبور داده و آن را از باک به سمت ریل انژکتورها و در نهایت خود انژکتورها جهت پاشش انتقال می دهد . انژکتورها سوخت به دقت اندازه گیری شده را به داخل مانیفولد ورودی پاشش می کنند.
سوخت اضافی سپس از داخل رگلاتور فشار به داخل باک بر می گردد. رگلاتور فشار، فشار مانیفولد را در حد استاندارد آن ثابت نگه می دارد . این خاصیت سبب جاری شدن یکنواخت سوخت در داخل ریل گشته ( اثر خنک کنندگی ) و از بوجود آمدن حبابهای بخار در سوخت جلوگیری می کند . در نتیجه فشار سوخت پشت انژکتور معمولا به طور ثابت در حد ۳۰۰ (کیلو پاسکال ) باقی می ماند . در برخی مواقع طراحی سیستم تامین سوخت به گونه‌ای است که از به وجود آمدن تلاطم در خط سوخت‌رسانی جلوگیری می‌کند.
پمپ‌بنزین الکترونیکی

پمپ الکترونیکی جریان مداومی از سوخت را از طریق باک سوخت تامین می کند .


دسته بندی : دانلود مقالات رایگان


سيستم هاي انژکتوري ( injectors system)(1)

سيستم هاي انژکتوري ( injectors system)(1)

سيستم هاي انژکتوري ( injectors system)(1)






مقدمه:

انژکتورinjector که معادل فارسی آن افشانه یا اسپره کننده است دراوایل قرن بیستم توسط رابرت بوش بنیانگذار کمپانی عظیم بوش (bosch) درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد. انژکتور درواقع نقطه تمایز موتور دیزل با بنزینی است واساس موتردیزل راتشکیل می دهد. بطور خلاصه می توان گفت انژکتور در واقع یک شیر پودر کننده سوخت بر روی هوای ورودی(موتور بنزینی) یا متراکم شده( موتور دیزل) می باشد.انژکتور های الکترومقناتیسی که در موتورهای جدید استفاده می شوند بطور هوشمند توسط واحد مدیریت موتور (ECU)کنترل می شوند . از دیگر شرکتهای مهم سازنده انژکتور زیمنس می باشد.
آشنایی باتاریخچه سیستم های سوخترسانی انژکتوری در موتورهای دیزل

تنها تفاوت موتوردیزل وبنزینی برای سالها فقط سیستم سوخت رسانی انژکتوری بود که مخصوص موتوردیزل بود ودرسایر سیستم ها هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. با این حال بیان تاریخچه ای مستقل برای سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتوردیزل اختراع رودولف دیزل دراواخر قرن 19 میلادی است . ایده موتوردیزل درجوانی به ذهن رودولف رسید وتاآخرعمر برای تحقق آن تلاش کرد

دسته بندی : دانلود مقالات رایگان


آخرین مطالب

» ***** یلدا مبارک ***** ( شنبه سی ام آذر 1392 )
» کاربرد پلیمرها در صنعت کفش ( شنبه سیزدهم آبان 1391 )
» نقش نانوفناوري در حذف مواد سمي از آب و پساب ( چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391 )
» فنـــــاوری نـــانو چیست ؟ ( دوشنبه هجدهم اردیبهشت 1391 )
» سوخــــت هیدروژنی ( شنبه یکم بهمن 1390 )
» .....::: وبلاگ راه یافته به مرحله نهایی جشنواره خـــط بیــــداری :::....... ( جمعه بیستم خرداد 1390 )
» ...:: دستورالعمل شانزده گانه امام خمینی (ره) برای خود سازی ::... ( جمعه ششم خرداد 1390 )
» خـط تولــــید نـــان ( شنبه سی و یکم اردیبهشت 1390 )
» ســـــال نـــو مبــــارکــــ ( دوشنبه یکم فروردین 1390 )
» >>> داستان جالب و عبرت آموز چگونگي کشف "پني سيلين" توسط الکساندر فلمينگ <<< ( شنبه هجدهم دی 1389 )
» تسلیت !!! ( پنجشنبه بیست و پنجم آذر 1389 )
» نقش پوششها در كيفيت ، قيمت تمام شده و زيبائي خودرو ( دوشنبه دهم آبان 1389 )